Обмін та повернення товару
Обмін та повернення товару регламентується Законом України "Про захист прав споживачів", згідно з яким покупець має право повернути товар продавцю протягом 14 днів з дня покупки. У разі звернення клієнта з проханням про повернення чи обмін товару.
Клієнт може повернути товар належної якості (або обміняти його на інший), якщо дотримано наступних умов повернення товару:
товар не відноситься до товарів, які не підлягають обміну та поверненню;
товар не використовувався, повністю укомплектований та не порушена цілісність упаковки (розкриття упаковки не вважається пошкодженням товарного вигляду);
збережені заводські (гарантійні) пломби, ярлики та маркування;
пройшло менше 14 днів із моменту отримання товару;
є розрахунковий документ і гарантійний талон.
Продавець має право відмовити покупцю у поверненні, якщо не дотримані цих умов.
Для товарів неналежної якості діють інші норми Закону України „Про захист прав споживачів”.
Доставка товару відбувається рахунок покупця. Клієнт зобов'язаний додати заяву на повернення товару, в якому повинні бути зазначені причини.
Вимоги покупця мають бути задоволені відразу, а за необхідності перевірки якості товару, що повертається, — протягом 14 днів або за домовленістю з покупцем.
При отриманні товару у відділенні поштової служби або у вашому магазині уважно огляньте його, перевірте комплектацію та наявність пошкоджень:
Якщо виявлено пошкодження або неповну комплектацію товару, ви можете відмовити покупцю у поверненні.
У разі заповнюється Акт приема-передачи, у якому описується товар і виявлені дефекти. Акт прийому-передачі заповнюється у 3-х примірниках: копії видаються вам та покупцю, оригінал залишається у відділенні поштової служби. У разі заповнення акта в пункті видачі, він складається в 2-х примірниках: оригінал залишається у вас, копію необхідно надати покупцю.
Якщо товар візуально не має дефектів, необхідно прийняти його для більш детального огляду.
При огляді товару складається Акт огляду товару і, якщо можливо, проводиться відеофіксація цього процесу. Якщо детальний огляд товару виявив порушення правил експлуатації товару або його товарного вигляду, продавець може відмовити покупцю у поверненні товару, паралельно надіславши йому копію акта огляду товару (наприклад, скан-копію на e-mail), а оригінал залишайте собі.
Для звернень клієнта щодо обміну або повернення товару перед тим як вимагати фізичне повернення обов'язково надати фото/відеоматеріали, які допоможуть візуально виявити його недолік. Це допоможе зорієнтуватися за процедурою повернення, а також, не витрачаючи час на транспортування товару в сервісний центр, запропонувати альтернативне рішення: повна або часткова компенсація вартості товару, довезення деталі, що бракує.
Повернення коштів покупцю
Відповідно до законодавства, при поверненні товару розрахунки з покупцем здійснюються виходячи із вартості товару на момент покупки. За домовленістю з покупцем, ви також можете здійснити обмін на товар за тією самою вартістю або з перерахуванням ціни.
Гроші за товар, сплачений карткою або за безготівковим розрахунком, повинні бути повернені тим же способом платнику. При готівковій оплаті за товар повернення коштів відбувається зручним для покупця способом, зазначеним ним у заяві.
Якщо товар було попередньо оплачено, але при отриманні покупець відмовився від товару в односторонньому порядку без поважних причин, що спричинило додаткові витрати продавця (платне зберігання, зворотна доставка), тоді повернення коштів може бути проведене за вирахуванням суми додаткових витрат продавця.
Для повернення коштів за товар надішліть покупцю шаблон заяви на повернення коштів на картку. Після отримання заповненого шаблону виконується повернення коштів покупцю. У разі обміну на інший товар, зафіксуйте модель та вартість нового відправленого товару у цій заяві на повернення.
Якщо повернення товару відбувається в точці видачі, необхідно на місці заповнити заяву на повернення коштів покупцю і того ж дня видати кошти. Якщо повернути гроші того ж дня немає можливості — потрібно здійснити виплату в інший термін за домовленістю сторін, але не пізніше ніж через 7 днів з моменту отримання товару та письмової заяви на повернення.
Гарантійний термін
Це період, протягом якого покупець може відправити до сервісного центру чи продавця несправний товар для ремонту. Гарантійний термін має бути зазначений у гарантійному талоні чи іншому документі, що додається до товару. Також гарантійний термін необхідно зазначати у характеристиці товару.